مدیرعامل بخش موبایل سامسونگ ادعای کپی برداری از اپل در اموجی را رد کرد – فارس فانی

سامسونگ اغلب به کپی برداری از اپل متهم می شود اما اتهاماتی از این دست هرگز باعث نشده این کمپانی از توسعه قابلیت هایی نظیر اموجی های سه بعدی صرف نظر کند

وی که قبلا مسئولیت رهبری واحد تحقیقات موبایل را برعهده داشت، مدعی شده که از سال 2001 به دنبال پیاده سازی اموجی های سه بعدی متحرک در موبایل های تاشو بوده است.اموجیکو برای اثبات ادعاهای خودش به فرایند طولانی مدت توسعه اموجی ها اشاره می کند که چندین سال طول می کشد. البته این ادعا چندان بی پایه به نظر نمی رسد چرا که اپل دو سال پس از خرید کمپانی انیمیشن سازی Faceshift از انیموجی رونمایی کرد.

سامسونگ اغلب به کپی برداری از اپل متهم می شود اما اتهاماتی از این دست هرگز باعث نشده این کمپانی از توسعه قابلیت هایی نظیر اموجی های سه بعدی صرف نظر کند.

نمایشگرها در حال باریک‌تر شدن هستند در حالی که برخی اجزا مثل اسپیکر و دوربین به فضا نیاز دارند. در نهایت همه سازندگان موبایل مجبور می شوند برای کاهش حاشیه‌ها، همین راه را بروند. اما آیا از اپل کپی کرده‌ایم؟ اگر اینطور فکر می‌کنید، پس اپل هم از اسنشال کپی کرده‌است.

اخیرا «دی‌جی کو»، مدیرعامل بخش موبایل سامسونگ در گفتگو با «وال استریت ژورنال» با رد مطالب بیان شده راجع به کپی اموجی های سه بعدی از انیموجی آیفون، تاکید کرده که آنها نقشه راه خود را دارند.

از سوی دیگر این فناوری ها تفاوت هایی اساسی با هم دارند؛ برای مثال اموجی های واقعیت افزوده کمپانی کره ای چهره ای کارتونی را از شخص ایجاد می کنند در حالی که آیفون حرکات صورت فرد را در قالب اشکال از پیش آماده به نمایش می گذارد.علاوه بر سامسونگ شرکت های دیگری نیز به کپی برداری از اپل متهم شده اند؛ برای مثال ایسوس به خاطر تعبیه بریدگی نمایشگر در ذنفون 5 بازخوردهایی منفی را از سوی طرفداران اپل دریافت کرده اما مدیرعامل این کمپانی در گفتگو با خبرنگار دیجیاتو می گوید:

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *